niedziela, 31 marca 2013

Nostalgia,krytyka i żal

Minęło co prawdę trochę czasu od ostatniego wpisu, ale w moim mniemaniu coś się zmieni w opowiadaniach ,które zacznę pisać. Będę starała się nie wciskać rzeczy na siłę. Wydarzyło się parę rzeczy mających spory wpływ na mój światopogląd i na to jak patrzę na innych -czyli kolejne obrócenie mojego życia o 180 stopni.

Krytyką innych staramy się zasłonić własne błędy i niedoskonałości oraz podbudować swoja ego. Show telewizyjne typu Kuchenne Rewolucje z Magda Gessler to nic więcej jak ułożony wcześniej scenariusz oraz twarz kobiety ,której własnością są jedne z najdroższych restauracji w Polsce. Przeraża mnie fakt wysokiej oglądalności ,który bierze się najprawdopodobniej z tego ,że ludzie podbudowują swoją często i gęsto zaniżoną samoocenę  widząc w tym programie potwierdzenie tego ,że dobrze postępują otwarcie krytykując innych. Potem po galeriach chodzą primadonny  , które ocenią i wycenią cię w ciągu przelotnego spojrzenia od góry do dołu trwającego zaledwie parę sekund.Czymś o podobnej nazwie do krytyki jest samokrytyka czyli innymi słowy to spojrzenie na siebie z boku. Co jest u wielu osób wadliwe z powodu wywyższonej lub zaniżonej samooceny ,tu spory wpływ ma autosugestia. Dobrym przykładem mówiącym wszystko jest śliczna dziewczyna ,które wmówi sobie że jest gruba. Jest to strasznie popularne,  mnie osobiście drażni. Autosugestia zaniża samoocenę ,co wpływa na samokrytykę. Nakręcanie się prowadzi tylko do pogorszenia nie tylko kontaktów międzyludzkich ,ale także na zdrowie. Wrócę do przykładu tej dziewczyny,ona nakręcona swoimi myślami zacznie się drastycznie odchudzać co najprawdopodobniej doprowadzi do anoreksji , co nie ma prawa być dobre dla zdrowie. Dlatego nie można poddawać się presji grupy,dawać się zmanipulować czy porównywać się do kogoś innego. Trochę oklepany tekst mimo tego prawdziwy.  Każdy człowiek to indywidualna jednostka odpowiadająca za siebie oraz przedstawiająca sobą inny obraz tego samego, mam na myśli obraz człowieczeństwa. Ludzie maja prawo wyboru,i oni sami powinni decydować o swoim życiu. Na te decyzje nie powinni mieć wpływu ani inni ,ani my sami w momencie kiedy czujemy się nie pewni swoich racji.

Przykład użyty w wpisie i sam jego motyw siedział w mi w głowie już strasznie długo. Duży wpływ na to miały moje powroty do przeszłości. Tęsknota za czymś co było i przeminęło z wiatrem miedzy moim palcami. Międzyinnymi osoby z którymi czułam się dobrze, którym mogłam się poskarżyć czy wyżalić. Zawsze sporo gadałam zazwyczaj bezsensu, może nawet zachowywałam się jak rozpuszczone dziecko(co jest bardzo prawdopodobne) ,ale czułam ,że wiem mogę powiedzieć wszystko mając pewność że chociaż wysłuchają mnie do końca. Cała ta ,,przyjaźń'' zaczęła zanikać wraz z końcem wakacji a koniec wszystkiego przypieczętował zeszłoroczny , impulsywny październik. Mam żal do siebie że nie potrafiłam zatrzymać przy sobie tego co w moim życiu było niczym drogocenny diament.

,,Czasem rzucę okiem, żeby wspomnieć to,
już nie ma tamtych ludzi, gdzieś ich pognał los.
Przyjaciele się rozeszli w cztery strony świata,
nowe drogi, nowe życie, nowy dom i nowa praca.'' Verba- tamte dni


Tęsknie za Wami, Gilbert

1 komentarz: